7+1 Μύθοι για τις Δίαιτες

 

  • Οι φρυγανιές είναι πιο διαιτητικές από το ψωμί

Υπάρχει η αντίληψη ότι το ψωμί πρέπει να αντικαθίσταται από φρυγανιές σε δίαιτα αδυνατίσματος. Τελικά όμως ισχύει ακριβώς το αντίθετο αφού τα 100γρ. φρυγανιές έχουν 340 θερμίδες έναντι 270 του άσπρου και 240 του μαύρου ψωμιού, δηλαδή έως και 100 θερμίδες περισσότερες. Αυτό οφείλεται στο ότι το ψωμί περιέχει μεγαλύτερη ποσότητα νερού. Δεν πρέπει να ξεχνάτε ότι η φρυγανιά είναι απλώς «αφυδατωμένο ψωμί» όπως επίσης ότι το ψωμί είναι προτιμότερο, αφού μας «χορταίνει» καλύτερα με λιγότερες θερμίδες.

  • Το μαύρο ψωμί έχει λιγότερες θερμίδες

Μία φέτα άσπρο ψωμί 30γρ. προσφέρει περίπου 70-80 θερμίδες όπως ακριβώς και το μαύρο. Η διαφορά ανάμεσά τους είναι στο ότι το μαύρο ψωμί έχει περισσότερες φυτικές ίνες, άρα προσφέρει πιο γρήγορα το αίσθημα κορεσμού και βοηθάει στην καλύτερη ρύθμιση της γλυκόζης στο αίμα.

  • Η μαύρη ζάχαρη δεν έχει θερμίδες

Άλλος ένας μύθος και μάλιστα ύπουλος, αφού πολλοί είναι εκείνοι που επιλέγουν τη μαύρη ζάχαρη, θεωρώντας ότι δεν έχει θερμίδες. Σε οποιαδήποτε μορφή της η ζάχαρη αποδίδει 20 θερμίδες το 1 κουταλάκι του γλυκού. Η διαφορά είναι στο ότι η μαύρη ζάχαρη, λόγω της μελάσας που περιέχει, αποτελεί πηγή βιταμινών του συμπλέγματος Β, καλίου, μαγνησίου, φωσφόρου, ψευδαργύρου και θεωρείται πιο θρεπτική.

  • Η μπανάνα είναι παχυντική

Κι όμως, η μπανάνα δεν διαφέρει σχεδόν καθόλου από τα υπόλοιπα φρούτα. Και σίγουρα κανένα φρούτο δεν είναι παχυντικό. Το μόνο «πρόβλημα» με την  μπανάνα είναι ότι η κρητική μπανάνα (μικρή) ισοδυναμεί με 1 μερίδα φρούτου σε αντίθεση με την εισαγόμενη μπανάνα (μεγάλη) που ισοδυναμεί με 2 μερίδες. Έτσι όταν θέλουμε να φάμε 1 φρούτο θα πρέπει να επιλέγουμε μια μικρή μπανάνα ή ½ μεγάλη.

  • Τα λευκά ποτά επιτρέπονται στη δίαιτα

Όλα τα αλκοολούχα ποτά δίνουν ενέργεια ανάλογη της περιεκτικότητάς τους σε αλκοόλ, ενώ το χρώμα τους δεν παίζει απολύτως κανέναν ρόλο. Αν π.χ. συγκρίνουμε τη βότκα ή το τζιν με το ουίσκι και τα 3 ποτά περιέχουν 40% αλκοόλ στα 100γρ. και μας δίνουν 280 θερμίδες περίπου. Αν βέβαια προσθέσουμε αναψυκτικό ή χυμό, η θερμιδική αξία τους αυξάνεται ακόμα περισσότερο.

  • Το λευκό κρασί έχει λιγότερες θερμίδες από το κόκκινο

Οι διαφορές τους είναι σχεδόν μηδενικές. Οι θερμίδες που αποδίδει ένα ποτό δεν εξαρτώνται από το χρώμα του, αλλά από την περιεκτικότητά του σε αλκοόλ. Ωστόσο, δεν θα πρέπει να παραβλέψουμε το γεγονός ότι το κόκκινο κρασί, λόγω του μεγαλύτερου ποσού αντιοξειδωτικών που περιέχει, είναι καλύτερο για την καρδιά και τα αγγεία μας.

  • Αν προσπερνάς γεύματα γλιτώνεις θερμίδες

Πολλοί θεωρούν πως αν προσπεράσουν τα σνακ ή το πρωινό τους γεύμα θα μειώσουν τις ημερήσιες θερμίδες τους και φυσικά θα αδυνατίσουν. Τεράστιο λάθος! Όταν αφήνεις το στομάχι σου άδειο για ώρες, το μόνο που καταφέρνεις είναι να ξεσπάς και να τρως περισσότερο στο επόμενο γεύμα σου. Επομένως, έχε πάντα μαζί σου υγιεινά σνακ και μη φεύγεις από το σπίτι σου αν δεν απολαύσεις πρώτα ένα πλούσιο και θρεπτικό πρωινό.

  • Οι συνδυασμοί τροφών θα με βοηθήσουν να αδυνατίσω γρηγορότερα

Το κλειδί βρίσκεται στη σωστή αναλογία των θρεπτικών συστατικών. Αν π.χ. ένα γεύμα είναι πολύ πλούσιο σε λιπαρά και υδατάνθρακες και φτωχό σε πρωτεΐνες, έχει υψηλή θερμιδική αξία και δεν είναι κατάλληλο για όσους επιθυμούν να χάσουν βάρος. Αν όμως οι αναλογίες των θρεπτικών συστατικών είναι κατάλληλες, τότε το γεύμα μπορεί να έχει τη διατροφική του πληρότητα και παράλληλα να είναι κατάλληλο για απώλεια βάρους.

– Παράδειγμα «διατροφικά δυσανάλογου γεύματος»:  3 φλιτζάνια μακαρόνια με 2 κουταλιές της σούπας βούτυρο και 1 κουταλάκι του γλυκού κιμά.

– Παράδειγμα «διατροφικά αρμονικού γεύματος» :  1 ½  φλιτζάνι μακαρόνια με 1 κουταλάκι του γλυκού ελαιόλαδο και 2 κουταλιές της σούπας κιμά.

Στέλλα Γκατζούλη

Ειδικός Εφαρμογών Διαιτητικής

Εξειδικευμένη Σύμβουλος της 1:1 Diet by Cambridge Weight Plan

 

Latest articles