spot_img

Αντίπας Σηφάκης: Το τουριστικό προϊόν της χώρας μας είναι γερασμένο

 
Τι θα θέλαμε, τι θέλουμε, ποια είναι η πραγματικότητα και ποιο το κόστος ενός ρίσκου, που θα μπορούσε να αποφευχθεί. Ο πολύ έμπειρος επιχειρηματίας στον χώρο του τουρισμού Αντίπας Σηφάκης μιλάει στο bybus.gr, επισημαίνοντας και την προσμονή του να υπάρξουν, πάση θυσία υποστηρικτές δυνάμεις, δίπλα σε κάθε σοβαρή προσπάθεια, που γίνεται υπέρ του συνόλου.

«Πολλά ακούγονται περί ποιοτικού τουρισμού και περί επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου κι άλλα τέτοια χαρούμενα. Πρέπει όμως να κάνουμε κάποιες παραδοχές: το τουριστικό προϊόν της χώρας μας είναι γερασμένο. Βέβαια, κατά την διάρκεια της οικονομικής κρίσης, συνέβησαν και κάποιες εξαιρέσεις, αλλά, στο σύνολό του, ο ελληνικός τουρισμός έχει πρόβλημα. Στην Κρήτη, λόγου χάρη: οι δρόμοι μας έχουν παλιώσει, τα αεροδρόμιά μας έχουν παλιώσει. Υπάρχουν περιοχές που έχουν μείνει πολύ πίσω σε σχέση με τις αναπτυγμένες τουριστικές περιοχές του κόσμου. Αξίζει να σημειωθεί πάντως ότι ο τουρισμός που έχουμε σήμερα είναι θα λέγαμε ποιοτικότερος του προϊόντος μας. Αν θέλουμε να είμαστε σοβαροί, χρειαζόμαστε τουλάχιστον μια πενταετία ώστε να φτιαχτούν δομές. Οι τουριστικοί μας προορισμοί να αλλάξουν εμφάνιση γιατί είναι, χωρίς υπερβολή, απαίσιοι. Δεν χρειάζεται να πάμε στο Κανκούν για να το δούμε όλο αυτό συγκριτικά. Ας πάμε μέχρι την γειτονική μας Τουρκία, που έχει αναπτυχθεί. Εμείς δεν κάναμε τίποτα τα τελευταία είκοσι χρόνια. Δεν έχουμε θεματικά πάρκα. Στην Κρήτη, δεν έχουμε ούτε ένα σοβαρό εμπορικό κέντρο. Γίνεται, όπως και να ‘χει, μια προσπάθεια, στο Ηράκλειο, από επαγγελματίες να κάνουν κάτι στο κέντρο της πόλης. Είναι όμως μόνοι τους στην προσπάθεια αυτή», σημειώνει ο κ. Σηφάκης.

Ποιοτικός τουρισμός σημαίνει υποδομές και υψηλές υπηρεσίες

«Θέλουμε ποιοτικό τουρισμό κι εμείς με την σειρά μας τι προσφέρουμε; Τους μήνες Δεκέμβριο, Ιανουάριο, Φεβρουάριο πώς θα κρατήσουμε τον τουρισμό, αν σε κάθε τουριστική περιοχή δεν υπάρχει ένα θεματικό πάρκο κι ένα εμπορικό κέντρο; Η κατάσταση δεν είναι καθόλου καλή. Το ζητούμενο φυσικά είναι να κρατήσουμε αυτούς που έχουμε. Η Μαγιόρκα που είναι το 1/3 της Κρήτης, έχει τρεις φορές παραπάνω τουρισμό από την Κρήτη. Η Μαγιόρκα έχει κανονικά τουρισμό και τους δώδεκα μήνες του χρόνου. Προ δεκαπενταετίας, έφτιαξαν σημαντικά πράγματα εκεί. Ανακαίνισαν σχεδόν όλο το νησί. Τα δικά μας ξενοδοχεία είναι φτιαγμένα έτσι που δεν σηκώνουν, ας πούμε, βροχές. Ας αφιερώσουμε πέντε χρόνια, με γενναίες προσπάθειες. Μπορεί κάτι τέτοιο να είναι κακό για την οικονομία της Ελλάδας, που έχει εξάρτηση από τον τουρισμό, αλλά είναι η μόνη λύση -αυτή η αφοσιωμένη προσπάθεια των πέντε χρόνων- για να φτιαχτούν εκ νέου δομές και υποδομές», τονίζει.

Η τοποθέτηση ενός ανθρώπου με εμπειρία

« Οι περισσότερες χώρες που μας τροφοδοτούν με τουρισμό, φέτος είναι στο κόκκινο. Αλλά και τι να μας φέρει η Γερμανία από τουρισμό; Αν φέρει το 20%, εμείς τι μπορούμε να κάνουμε με αυτό το ποσοστό; Νομίζω ότι δεν τα έχουν σκεφτεί καλά οι υπεύθυνοι. Είμαι στην δουλειά 41 ολόκληρα χρόνια και συχνά με ρωτούν οι επιχειρηματίες αν πρέπει να ανοίξουν ή όχι. Ζητούν από εμένα δηλαδή να προτείνω ημερομηνίες ανοίγματος. Κι εγώ με την σειρά μου τους απαντώ: “αν θέλετε ένα ποσοστό κάλυψης 60%, να ανοίξετε μετά την 1 Αυγούστου”. Θέτουμε όμως σε κίνδυνο για 6 εκ., λόγου χάρη τουρίστες, το συγκριτικό πλεονέκτημα, που έχουμε σαν χώρα, που τα κατάφερε με τον κορονοϊό. Με το πρώτο κρούσμα το χάνουμε το πλεονέκτημα αυτό, που το χρειαζόμαστε για την επόμενη χρονιά. Έπρεπε να εισακουστούν οι απλοί ξενοδόχοι σε αυτή την προσπάθεια ανοίγματος της σεζόν. Και κάτι ακόμη: αυτή την στιγμή όλοι κυκλοφορούμε, αισθανόμενοι κάπως ασφαλείς. Με τον ερχομό όμως των τουριστών θα κλειστούμε στο καβούκι μας», λέει ο κ. Σηφάκης.

Της Χρύσας Φωτοπούλου

Διαβάστε επίσης

spot_img

Web TV