spot_img

Δημήτρης Κουμπαράκης: Η χώρα μας πλήττεται οικονομικά περισσότερο από κάθε άλλη χώρα στον τουρισμό λόγω covid – 19

Ο Δημήτρης Κουμπαράκης, ο πρόεδρος του Παγκρήτιου Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων και Γενικός Γραμματέας της πανελλήνιας ομοσπονδίας, πιστεύει ότι είναι στο χέρι μας να στραφούμε στρατηγικά σε έναν τουρισμό, που να αποτελέσει πια βασικό μοχλό ανάπτυξης και προόδου για την Ελλάδα.

Μιλώντας στο bybus.gr, εκφράζει παράλληλα και την αγωνία του για το αν το φετινό καλοκαίρι θα έχει την βιώσιμη υπόσταση, για να μπορέσει να το διαδεχθεί ένα καλό φθινόπωρο κι ένας ανθρώπινος χειμώνας.

Είναι ένα ζήτημα για το αν θα υπάρχει τουριστικό καλοκαίρι φέτος.

«Δυστυχώς τα μέχρι στιγμής δείγματα κι από πλευράς κρατήσεων δεν είναι καλά.

Με κλειστά ακόμα πολλά σύνορα και αγορές, με φόβο του κόσμου για τον ιό, αλλά και οικονομική αδυναμία να ταξιδέψει ο κόσμος, οι πληρότητες για το καλοκαίρι είναι πολύ χαμηλές.

Από την άλλη, με την επιπολαιότητα κι ανευθυνότητα κάποιων συνανθρώπων μας, που υποστηρίζουν ακόμη ότι ο ιός δεν υπάρχει, πολύ φοβάμαι ότι το σενάριο μιας δεύτερης καραντίνας είναι πολύ κοντά.

Θα είναι πολύ άδικο να πληρώσουμε, σε αυτή την κρίσιμη στιγμή, τις φαντασιοπληξίες και την απερισκεψία κάποιων και να ξανά κλειστούμε στα σπίτια, μέσα στο καλοκαίρι.

Ο Έλληνας τουρίστας δεν μπορεί με τίποτα πάντως να καλύψει τα τουριστικά κενά, που δημιουργούνται. Οι Έλληνες, που ταξιδεύουν στην Ελλάδα, δεν αντιστοιχούν ούτε στο 10% της τουριστικής κίνησης. Αλλά και πόσο εύκολο είναι να ταξιδέψουν, όταν η οικονομική δυσπραγία είναι τεράστια;

Δειλά θα κινηθεί και ο κοινωνικός τουρισμός και με χαμηλές τιμές.

Άλλωστε πολλοί δεν μπορούν ούτε το εισιτήριο του καραβιού να αγοράσουν με τόση ανεργία, τόσους μήνες. Κι έτσι καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι ο ελληνικός τουρισμός είναι απλώς μια σταγόνα μέσα στον ωκεανό. Αν δεν ανοίξουν οι εξωτερικές μεγάλες αγορές και δεν επικρατήσει ασφάλεια – όσον αφορά στον ιό- μην περιμένουμε και πολλά πράγματα. Ο Αύγουστος, καλώς εχόντων των πραγμάτων, θα κινηθεί, σύμφωνα με εκτιμήσεις, σε επίπεδα Μαΐου.

Κι ο Σεπτέμβριος θα είναι λίγο καλύτερος, αν δεν έχουμε κρούσματα. Έρχεται πολύ δύσκολος χειμώνας όμως. Υπάρχουν άνθρωποι, που εργάζονται στον τουρισμό, κι έχουν να εργαστούν από τον περσινό Οκτώβριο. Πολλά επιδόματα και βοηθήματα, που εξαγγέλθηκαν, ακόμα δεν έχουν καταβληθεί. Επιβάλλεται να περιορίσουμε τα έξοδα.

Μπορούν να περιοριστούν όμως οι επιταγές, τα δάνεια, τα έξοδα του φαγητού, των προγραμματισμένων σπουδών, του σπιτιού γενικότερα; Οι τράπεζες δείχνουν να βρίσκονται σε δικό τους κόσμο», λέει στο bybus.gr ο Δημήτρης Κουμπαράκης.

Ο κόσμος φοβάται να ανοίξει τα ξενοδοχεία, αλλά και να ταξιδέψει.

«Οι επιχειρηματίες των ξενοδοχείων είναι παγωμένοι, οικονομικά πιεσμένοι, μουδιασμένοι κι αγχωμένοι. Όλοι θέλουμε να δουλέψουμε. Εμείς, οι συνεργάτες μας, όλοι. Όλα θέλουμε να μπουν πάλι σε μια κανονικότητα, σιγά – σιγά. Αλλά υπάρχει ο φόβος.

Είναι μεγάλο έγκλημα να δεχόμαστε τουρίστες χωρίς να υποβάλλονται σε τεστ για τον ιό. Έτσι ανεξέλεγκτα θα τους δεχόμαστε; Υπάρχει θολό τοπίο, όσον αφορά στην αστική ευθύνη στην Ευρωζώνη. Υπάρχουν και ξενοδόχοι, αλλά κι εργαζόμενοι, που στην οικογένειά τους έχουν άτομα, που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, οπότε σκέφτονται πολύ αν θα ανοίξουν τις επιχειρήσεις τους κι αν θα εργαστούν.

Ο κόσμος φοβάται. Από την άλλη, τα υγειονομικά μέτρα έχουν και αυξημένο κοστολόγιο. Οι όποιες ελαφρύνσεις είναι μηδαμινές μπροστά στα έξοδα.

Με μια χαμηλή πληρότητα τα ξενοδοχεία θα μπουν μέσα οπότε, αν το δούμε ψυχρά επαγγελματικά, γιατί να ανοίξουν;

Μαθαίνω επίσης ότι στα περισσότερα ξενοδοχεία υπάρχουν πιο πολλές ακυρώσεις παρά κρατήσεις. Και μιλάμε πλέον για 2-3 μήνες σεζόν. Πριν έξι μήνες, αν μας έλεγε κάποιος ότι θα συνέβαιναν όλα αυτά, θα το θεωρούσαμε, πολύ εύλογα, σενάριο επιστημονικής φαντασίας. Πρέπει να βρεθεί το φάρμακο και το εμβόλιο πολύ σύντομα για να αλλάξει το κλίμα. Ακούγεται ότι θα το έχουμε Σεπτέμβριο. Ίδωμεν. Και να βρεθεί το φάρμακο, σκέφτομαι πολλές φορές, πόσο καιρό θα μας πάρει για να μπούμε σε μια κανονικότητα;», επισημαίνει.

Κυρίαρχο ζητούμενο είναι η σωστή και στοχευμένη προβολή

«Είναι βέβαιο ότι το τουριστικό μας προϊόν δεν το προβάλλουμε, όπως κι όσο πρέπει, στο εξωτερικό. Χωλαίνουμε πολύ στο μάρκετινγκ και τη διαφήμιση. Πρέπει να εξαργυρώσουμε την καλή εικόνα της χώρας την περίοδο της καραντίνας.

Γίνονται προσπάθειες, τελευταία, αλλά ακόμη και τώρα, η προβολή μας στο εξωτερικό είναι ελάχιστη. Αν κοιτάξουμε δίπλα μας, η Τουρκία, λόγου χάρη, εντείνει πολύ περισσότερο.

Εμείς, από την άλλη, δεν είμαστε ανταγωνιστικοί λόγω της υψηλής φορολογίας, ΦΠΑ, κτλ. Χρειάζεται δραστική, κρατική παρέμβαση και δεν ξέρω κατά πόσο είναι εφικτό λόγω οικονομίας», τονίζει ο Δημήτρης Κουμπαράκης.

Ο ποιοτικός πελάτης θέλει και ποιοτικό τουρισμό

«Εξαρτάται πάντα τι θέλουμε. Αν θέλουμε να στοχεύουμε στην μάζα για να καλύπτουμε τις ανάγκες της χώρας για τουρισμό, τότε πρέπει να ρίχνουμε το βάρος στην μάζα. Η χώρα μας πλήττεται περισσότερο από κάθε άλλη χώρα από τις συνέπειες του ιού στην οικονομία, λόγω του υψηλού ποσοστού του τουρισμού στο ΑΕΠ.

Τον ποιοτικό τουρίστα πάντως τον συγχέουμε, πολλές φορές, με αυτόν που ξοδεύει μεγάλα ποσά σε καταναλώσεις του. Και παρακάμπτουμε έτσι τον ποιοτικό επισκέπτη, που έρχεται για να αποκτήσει μια εμπειρία από τον πολιτιστικό πλούτο της χώρας.

Αν θέλουμε ανθρώπους ψηλού οικονομικού βαλαντίου, πρέπει κι εμείς, με την σειρά μας, να προσφέρουμε ποιοτικές υπηρεσίες.

Οδικά δίκτυα, λειτουργικά αεροδρόμια, να μην κάνουμε έργα το καλοκαίρι δυσχεραίνοντας την παραμονή των τουριστών, να διαθέτουμε πάρκα, καζίνο κι εμπορικά κέντρα.

Ο ποιοτικός πελάτης θέλει και ποιοτικό τουρισμό. Από εμάς εξαρτώνται όλα. Μπορεί ίσως να θέλουμε έναν συνδυασμό μάζας και ποιότητας. Μπορούμε να διαχωρίσουμε ανά περιοχές τι αρμόζει.

Για ό,τι αποφασίσουμε πάντως δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το ζητούμενο είναι η προβολή και η ουσιαστική του διαφήμιση ώστε να καταφέρουμε το μέγιστο αποτέλεσμα. Και πολλούς και ποιοτικούς επισκέπτες. Η Ελλάδα το μπορεί και το αξίζει».

Της Χρύσας Φωτοπούλου

Διαβάστε επίσης

spot_img

Web TV