Έξυπνες λύσεις για να μην “ξεφύγετε” στις διακοπές

 

Εάν επιθυμείτε να μην “ξεφύγετε” από τα κιλά σας στις διακοπές σας δεν είναι ανάγκη να πεινάσετε. Υπάρχουν λύσεις που βοηθούν στην καλή εμφάνιση στην παραλία αφού κάνουν τη διατροφή σας πιο ελαφριά.

Να τρώτε έξυπνα…

Μικρά και συχνά γεύματα:  Αν και τετριμμένη αποτελεί σημαντική συμβουλή που θα σας βοηθήσει να ελέγχετε καλύτερα την όρεξή σας και να κάνετε καλύτερες διατροφικές επιλογές. Ξεκινήστε την ημέρα σας με ένα καλό πρωινό και φροντίστε να τρώτε κάτι (σνακ ή γεύμα) κάθε 3-4 ώρες.

Σαλάτες: Πολύτιμοι σύμμαχοι της καλλίγραμμης σιλουέτας, χορταίνουν και δροσίζουν ταυτόχρονα. Δώστε έμφαση στην ποικιλία και στα διαφορετικά χρώματα λαχανικών και εμπλουτίστε τις σαλάτες σας με αρωματικά βότανα (μαϊντανό, άνηθο, μάραθο κλπ). Προσοχή σε υλικά όπως τυριά, αλλαντικά, παξιμάδια και λάδι, καθώς μπορεί να ανεβάσουν σημαντικά τις θερμίδες του γεύματός σας!

Φρούτα και ξηρούς καρπούς: Προτιμήστε ολόκληρα φρούτα ακέραια, κομμένα ή πολτοποιημένα (smoothies). 1 λεπτή φέτα καρπούζι, 1 φέτα πεπόνι, 1 ροδάκινο, 2 βερίκοκα, 10 κεράσια, 5 φράουλες μεγάλες, 1 μήλο, 1 ακτινίδιο, 1 μπανάνα. Σε ό,τι αφορά τους χυμούς, περιοριστείτε σε ένα ποτήρι την ημέρα χωρίς προσθήκη ζάχαρης, κατά προτίμηση φυσικό. Από ξηρούς καρπούς επιλέξτε αμύγδαλα, φουντούκια, καρύδια, φιστίκια Αιγίνης ωμά, κάσιους.

Υγρά:  Το καλοκαίρι και ειδικά στην παραλία οι ανάγκες σε υγρά αυξάνονται, οπότε φροντίστε να κρατάτε τον οργανισμό σας επαρκώς ενυδατωμένο. Μην περιμένετε να διψάσετε για να πιείτε νερό και αποφύγετε ροφήματα που περιέχουν ζάχαρη (π.χ. αναψυκτικά, τσάι και καφέδες με ζάχαρη). Απαραίτητο το νερό 2,5 λίτρα ημερησίως!!                                                                                                                     

Κίνηση: Αυτή είναι η ευκαιρία σας για βόλτες, κολύμπι και άλλες δραστηριότητες. Επομένως, σηκωθείτε από την ξαπλώστρα ή τον καναπέ, κολυμπήστε, παίξτε ρακέτες, δοκιμάστε κάποιο θαλάσσιο σπορ, πηγαίνετε μια βόλτα, γενικά κινηθείτε όσο περισσότερο μπορείτε! Απαραίτητη η άσκηση ½ – 1 ώρα ημερησίως!!

Τι πρέπει να προσέξετε…

Φαγητό εκτός σπιτιού: Το ταβερνάκι είναι μέρος των διακοπών. Γι’ αυτό όταν πρόκειται να φάτε έξω, φροντίστε το επόμενο ή και το προηγούμενο γεύμα σας να είναι κάτι ελαφρύ (π.χ. σαλάτα με λίγο τόνο ή κοτόπουλο, γιαούρτι με φρούτα) και μην το παρακάνετε με τηγανιτά, λιπαρά και βαριές σάλτσες. Μια λύση είναι να γεμίσετε το μισό σας πιάτο με σαλάτα, το ¼ με κάτι ψητό (ψάρι, κοτόπουλο, άπαχο κρέας) και το υπόλοιπο με 2-3 πιρουνιές από άλλα ορεκτικά. Και φυσικά να μείνετε στο ένα γέμισμα!

Αλκοολούχα ποτά:   Κρασί, μπύρα, ούζο, όλα πάνε μαζί με την ταβέρνα. Το ίδιο και οι θερμίδες τους βέβαια. Προσπαθήστε να πίνετε μέχρι 1-2 ποτηράκια κρασί, μόνο σε ειδικές περιστάσεις, π.χ. όταν βγείτε έξω με παρέα. Μην ξεχνάτε ότι οι συστάσεις για την κατανάλωση αλκοόλ είναι μέχρι 1 ποτό ημερησίως για τις γυναίκες και μέχρι 2 για τους άντρες. Ως ποτό ορίζεται 1 κουτάκι μπύρα (330 ml) ή 1 ποτήρι κρασί (150 ml ή 2 μικρά ταβέρνας) ή 1 δόση ποτού τύπου ουίσκι, βότκα, ούζο (45 ml).

Αναψυκτικά:  και άλλα ροφήματα με ζάχαρη (κρύο τσάι, καφέδες κλπ). Και αυτά θέλουν μέτρο, καθώς συχνά υποκαθιστούν το νερό, δίνοντας κενές θερμίδες. Γι’ αυτό επιλέξτε ανθρακούχο νερό ή αναψυκτικά χωρίς ζάχαρη.

Παγωτά:  Μία από τις καλοκαιρινές απολαύσεις στην οποία είναι δύσκολο να αντισταθεί κανείς. Όπως όλα, θέλουν μέτρο στην ποσότητα και τη συχνότητα κατανάλωσής τους. Μερικά ‘τρικ’ που θα σας γλιτώσουν θερμίδες είναι οι μικρές συσκευασίες, η αποφυγή γαρνιτούρας (π.χ. σιρόπι, επιπλέον σοκολάτα, ξηροί καρποί κλπ) και η επιλογή σορμπέ αντί παγωτού με πλήρη λιπαρά.                                                                                                                                                                                      

Τελικά, το μυστικό είναι η επιλογή υγιεινών τροφών και η πρόσληψη λιγότερων θερμίδων απ’ όσες καίτε. Θέστε ρεαλιστικούς στόχους στον εαυτό σας! Προσπαθήστε να διατηρήσετε το βάρος σας, αλλά δεν χρειάζεται πανικός ακόμη και αν πάρετε 1 έως 2 κιλά (μέχρι εκεί).

                                                                                                                                  ΚΑΛΕΣ ΔΙΑΚΟΠΕΣ !!! 

Στέλλα Γκατζούλη

Ειδικός Εφαρμογών Διαιτητικής

Εξειδικευμένη Σύμβουλος της 1:1 Diet by Cambridge Weight Plan  

                                                                     

Latest articles