Φώτης Κοκοτός: Σε αυτή την κρίσιμη καμπή, το ζήτημα είναι ποιοι θα επιζήσουν

Της Χρύσας Φωτοπούλου
Ο Φώτης Κοκοτός είναι επιχειρηματίας του τουρισμού και των κατασκευών. Διευθύνων Σύμβουλος της Elounda Real Estate Development, και μέλος της διοίκησης της Ελούντα Α.Ε., της οικογενειακής ξενοδοχειακής επιχείρησης, στην οποία εργάστηκε από μαθητής Γυμνασίου. Η εμπειρία του τού επιτρέπει να ανατέμνει, κάθε φορά, πανοραμικά τα κρίσιμα ζητήματα, προτείνοντας βιώσιμες λύσεις γύρω από το επιχειρείν στην τουριστική βιομηχανία, αλλά και τονίζοντας την σημασία της ευθύνης απέναντι στο φυσικό περιβάλλον, που πρέπει επιτέλους να ξεφύγει από τα όρια μιας ασαφούς θεωρητικολογίας και να πάρει διαστάσεις έμπρακτες. Στην καταγεγραµµένη συνοµιλία, που ακολουθεί, διαφαίνονται όλα τα παραπάνω.


Αισιοδοξώντας για την πορεία του τουρισμού το φετινό καλοκαίρι.

“Είναι προφανές ότι αυτή την περίοδο ο μαζικός τουρισμός υποφέρει. Τα τελευταία χρόνια, όσοι αναφέρονταν στον ελληνικό τουρισμό, τόνιζαν την ύπαρξη ενός μοντέλου, που εστίαζε και σε έναν τουρισμό πιο εξατομικευμένο. Η Ελλάδα όμως δεν μπορεί να απαρνηθεί τον μαζικό τουρισμό, ο οποίος είναι το άλφα και ωμέγα για κάθε μικρομεσαία επιχείρηση. Οι οικονομίες κλίμακας, στον μαζικό τουρισμό, δίνουν την ευκαιρία στα μεσαία στρώματα να κάνουν ποιοτικές διακοπές σε λογικές τιμές.

Αν θέλουμε τώρα να αναπτύξουμε την εξατομικευμένη τουριστική εμπειρία – επειδή αυτό το μοντέλο ταιριάζει στην παρούσα χρονική στιγμή λόγω του Covid -19 και της λήψης περιοριστικών μέτρων συναθροίσεων και συνωστισμού- είναι επιτακτική ανάγκη να βελτιώσουμε το περιβαλλοντικό αποτύπωμα, να βρούμε τρόπο ώστε το συγκεκριμένο μοντέλο διακοπών να είναι ταυτόχρονα και φιλικό προς το περιβάλλον.

Ο Covid -19 ήρθε και θα φύγει, σε βάθος χρόνου. Η αγορά απλώς έκανε μια μικρή παύση. Στόχος μας πλέον είναι να εκμεταλλευτούμε τα νέα προϊόντα και τις νέες αγορές, που ανοίξανε. Το Marketing για τις διάφορες επιχειρήσεις, μέχρι στιγμής, στην Ελλάδα ήταν στην δικαιοδοσία των ιδιωτών.

Ο ΕΟΤ δεν εμπλεκόταν ποτέ σε αυτό. Από φέτος όμως, η Marketing Greece συνδράμει υποστηρικτικά στο έργο του Ε.Ο.Τ, αναλαμβάνοντας την υλοποίηση δράσεων που δεν δύναται να εκτελέσει άμεσα, εξαιτίας του πλαισίου που τον διέπει. Σε αυτή την κρίσιμη στιγμή, η Marketing Greece αναλαμβάνει την επικοινωνιακή δράση προβολής της χώρας στις αγορές του εξωτερικού, στοχεύοντας στην επίλυση ενός χρόνιου προβλήματος, που σχετίζεται με την πώληση του σωστού προϊόντος στον σωστό πελάτη. Στοχευμένη πώληση λοιπόν, στοχευμένα προϊόντα. Όχι να πετάμε λεφτά απερίσκεπτα”, λέει ο Φώτης Κοκοτός στο bybus.gr.

 

Η επόμενη μέρα:
Εμείς ως Ελούντα Α.Ε έχουμε προφίλ πελατείας, που διαφοροποιούνται από την υπόλοιπη, τουριστική Κρήτη. Το 7% των πελατών μας είναι, λόγου χάρη, Γερμανοί, ενώ η πλειονότητα προέρχεται κυρίως από την Ρωσία και το Ηνωμένο Βασίλειο. Επειδή όμως αυτές οι αγορές είναι κλειστές για φέτος, το εύρος της βεντάλιας για την υποδοχή πελατών αυτόματα ανοίγει. Έτσι προσβλέπουμε σε πελάτες από την Αυστρία, την Ελβετία, το Λουξεμβούργο, αλλά και την Γερμανία. Πελάτες από χώρες, που έχουν υψηλό κατά κεφαλήν εισόδημα.

Θα ανοίξουμε φυσικά και τις βίλες, τα πιο ακριβά και πολυτελή καταλύματα, με οριστικές ημερομηνίες ανοίγματος την 26.6 και την 1.7. Ακόμη δεν έχουμε συγκεκριμένες ημερομηνίες για την τρίτη μονάδα του ξενοδοχειακού μας ομίλου. Σε αυτή την κρίσιμη καμπή, το ζήτημα είναι ποιοι θα επιζήσουν. Εμείς που εργαζόμαστε στον τομέα του τουρισμού είμαστε συνηθισμένοι στις κρίσεις.

Ανάλογο πλήγμα, με συνεχείς ακυρώσεις, βιώσαμε και το 2001, με την κατάρρευση των Δίδυμων Πύργων. Και το 2010, με τα γεγονότα της Marfin, αλλά και το 2015 με τους κεφαλαιακούς ελέγχους. Τότε σχεδόν καταστραφήκαμε, όταν μας πίεζαν με τιμές -πάτο. Προσπαθήσαμε, όπως και να ‘χει, να ανασυνταχθούμε με τις οδικές αφίξεις τουριστών από τα Βαλκάνια, γεγονός όμως που δεν συγκρίνεται με τις αφίξεις πελατών από την Αμερική.

Το σίγουρο είναι ότι έχουμε δει πόσο εύκολα ξεχνάει η αγορά. Αυτό που συμβαίνει είναι ένα καταγεγραμμένο ψυχολογικό φαινόμενο, το οποίο θα ξεχαστεί, όπως και όλα τα άλλα. Μακροπρόθεσμα δεν θα υπάρχει. Βέβαια κρίσεις θα υπάρξουν στο μέλλον κι άλλες. Απόδειξη ενός κόσμου που ήταν και παραμένει ασταθής. Πόλεμοι, μεταναστευτικές κρίσεις, περιβαλλοντικές κρίσεις“, τονίζει ο Φώτης Κοκοτός.

Στις 15 Ιουνίου, οι πύλες ανοίγουν ξανά για τους ξένους επισκέπτες. Υπάρχει μια λεπτή γραμμή που χωρίζει το χθες από το σήμερα, με τις διαφορές να είναι όντως μεγεθυμένες.
Οι πιο αισιόδοξοι παίρνουν την τύχη στα χέρια τους.

Διαβάστε επίσης

Web TV