Κεράσια: 7 σωτήρια οφέλη για την υγεία μας – Γιατί πρέπει να τα τρώμε καθημερινά

 

Τα κεράσια περιέχουν ανθοκυανίνες, αντιοξειδωτικές ουσίες στις οποίες οφείλουν άλλωστε και το ζωηρό κόκκινο χρώμα τους. Οι ανθοκυανίνες έχουν αντιφλεγμονώδη δράση προστατεύοντας τα κύτταρα του οργανισμού.
Διαθέτουν φλαβονοειδή, έχοντας ισχυρή καρδιοπροστατευτική δράση, ενώ αποτελούν πηγή φυτικών ινών, που είναι απαραίτητες για την καλή λειτουργία του εντέρου.

Τα κεράσια είναι πλούσια σε βιταμίνη C, γνωστή για την αντιοξειδωτική της δράση και τη συμβολή της στην ενίσχυση της φυσικής άμυνας του οργανισμού.

Επίσης είναι πλούσια σε β – καροτένιο, αντιοξειδωτικό που θεωρείται ότι ενισχύει την άμυνα του οργανισμού και συμβάλλει στην καλή λειτουργία του αναπαραγωγικού συστήματος. Τα κεράσια είναι μάλιστα πλουσιότερα σε β – καροτένιο συγκριτικά με το καρπούζι, τα ροδάκινα και τις φράουλες.

Το κάλιο ανιχνεύεται επίσης σε σημαντική ποσότητα στα κεράσια, γεγονός που συμβάλλει στην καλύτερη ρύθμιση της πίεσης.

Περιέχουν υψηλές συγκεντρώσεις μελατονίνης, που έχει συσχετιστεί με την αντιμετώπιση της αϋπνίας.

Το κεράσι είναι φρούτο με  λίγες θερμίδες και ιδανικό για snack
Ένα φλιτζάνι ή περίπου 21 κεράσια δίνουν λιγότερες από 100 θερμίδες, ενώ καλύπτουν το 15% των καθημερινών σας αναγκών σε βιταμίνη C.

Οφέλη του φρούτου στον οργανισμό:

  1. Εκτοξεύουν τα επίπεδα ενέργειάς σου
    Καταναλώνοντας κεράσια αποκτάς ενέργεια που διαρκεί και μάλιστα με απόλυτα φυσικό τρόπο, καθώς οι θερμίδες που παίρνεις από το φρούτο είναι σχεδόν αποκλειστικά φυσικά σάκχαρα τα οποία σε βοηθούν να κρατάς υψηλά τα επίπεδα ενέργειάς σου χωρίς απότομες αυξομειώσεις. Την επόμενη φορά που θα νιώσεις κούραση και ατονία στο μέσο της ημέρας, φάε μια χούφτα ώριμα κεράσια και θα νιώσεις αμέσως την ευεργετική τους δράση.
  2. Σε κάνουν να κοιμάσαι καλύτερα
    Αν δυσκολεύεσαι να κοιμηθείς , η καθημερινή κατανάλωση κερασιών θα σε βοηθήσει να βελτιώσεις τόσο τη διάρκεια όσο και την ποιότητα του ύπνου σου. Την επόμενη φορά που θα έχεις αϋπνία μη βιαστείς να πάρεις φαρμακευτικά σκευάσματα που πιθανόν θα έχουν και παρενέργειες αλλά κατανάλωσε κεράσια κάθε μέρα για να δεις γρήγορα αποτελέσματα μόλις πέφτεις στο κρεβάτι σου.
  3. Κάνουν καλό στην όρασή σου
    Τα κεράσια είναι πολύ ευεργετική τροφή για τα μάτια σου καθώς είναι πλούσια σε βιταμίνη Α. Ένα μέρος αυτής της βιταμίνης είναι η Β-καροτένη που βοηθάει στην καλή όραση και τη γενικότερη υγεία των ματιών και ένα άλλο μέρος της είναι η γνωστή ρετινόλη που διατηρεί το δέρμα υγιές και λαμπερό. Τα κεράσια περιέχουν 20 φορές περισσότερη βιταμίνη Α από τις φράουλες και τα βατόμουρα, συνεπώς είναι ο καλύτερος τρόπος να λάβουμε τη βιταμίνη αυτή καθημερινά και φυσικά.
  4. Προλαμβάνουν τον καρκίνο
    Τα ισχυρά φυσικά αντιοξειδωτικά συστατικά που εμπεριέχονται στα κεράσια μειώνουν τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου βοηθώντας στην υγιή και ελεγχόμενη γήρανση των κυττάρων μας. Σκέψου πόσο καλό κάνεις στον οργανισμό σου προσθέτοντας λίγα κεράσια στο διαιτολόγιό σου κάθε μέρα
  5. Βελτιώνουν την πέψη
    Εξαιτίας της μεγάλης περιεκτικότητάς τους σε φυτικές ίνες τα κεράσια βοηθούν το πεπτικό σύστημα να λειτουργεί καλύτερα και μειώνουν ταυτόχρονα τα επίπεδα χοληστερόλης.
    Μια χούφτα κάθε μέρα θα σου δώσει το ένα τέταρτο της ποσότητας φυτικών ινών που χρειάζεσαι ανά μέρα; την υπόλοιπη απαραίτητη ποσότητα αναζήτησέ τη σε λαχανικά και όσπρια.
  6. Καταπραϋνουν τον πόνο και μειώνουν το πρήξιμο
    Τα κεράσια είναι καταπληκτική πηγή ανθοκυανίνης, η οποία μπορεί να βοηθήσει στη μείωση του αισθήματος πόνου και πρηξίματος από χρόνιες παθήσεις ακόμα και από αρθρίτιδα ή παθήσεις των νεφρών. Αν υποφέρεις από αρθριτικούς πόνους δοκίμασε να τρως μια ικανή ποσότητα από κεράσια αντί να πάρεις αναλγητικά χάπια αμέσως και δες αν έχει αποτελέσματα στην περίπτωσή σου.
  7. Προλαμβάνουν τις μυικές κράμπες
    Παρόλο που είναι γνωστό ότι οι μπανάνες περιέχουν τη μεγαλύτερη ποσότητα σε κάλλιο ανά μερίδα, μπορείς να πάρεις εξίσου χρήσιμη ποσότητα καλλίου και από τα κεράσια, αν δεν είναι μεγάλος fan της γεύσης της μπανάνας. Το κάλλιο βοηθάει στην πρόληψη και αντιμετώπιση των πόνων που προέρχονται από κράμπες/μυικούς σπασμούς (hello period!) άρα είναι πάντα μια καλή ιδέα να καταναλώνεις κεράσια πριν ή μετά την άσκησή σου και φυσικά όταν είσαι αδιάθετη. Μπορείς εναλλακτικά να κάνεις τα κεράσια χυμό αν σου αρέσει περισσότερο.

8. Συμβάλουν στην καλή λειτουργία του εγκεφάλου
Αν νιώθεις ότι είσαι αφηρημένη/ος ή ξεχνάς γρήγορα πληροφορίες μάθε ότι τα κεράσια μπορούν πραγματικά να βοηθήσουν τη μικρή απώλεια μνήμης που εμφανίζεται ανεξαρτήτως ηλικίας. Τα κεράσια είναι γνωστό “brain food” καθώς περιέχουν πολλά αντιοξειδωτικά ειδικά ευεργετικά προς τον εγκέφαλο.

  1. Κάνουν καλό στην καρδιά σου
    Τα τρόφιμα που κάνουν καλό στην καρδιά μας είναι πάντα καλό να τα έχουμε στο διαιτολόγιό μας. Δεν είναι ποτέ νωρίς ή αργά να προστατέψεις την υγεία της καρδιάς σου, γι αυτό τα κεράσια που βοηθούν στην πρόληψη καρδιακών δυσλειτουργιών είναι μια πολύ καλή αρχή. Μια μερίδα κεράσια τη μέρα είναι ένα βήμα πιο κοντά στη υγιή καρδιά και τη γενικότερη ευεξία σου.
  2. Έχουν ισχυρές αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες
    Είναι δηλαδή το τέλειο φρούτο για δρομείς και γενικά για αθλητές που μπορεί να νιώσουν πόνο στις αρθρώσεις μετά από έντονη άθληση. Μια συνταγή αν υποφέρεις από ανάλογους πόνους είναι να πίνεις 1 κούπα χυμό από κεράσια 3 φορές την ημέρα. Επίσης, τα αποξηραμένα κεράσια έχουν τις ίδιες ευεργετικές ιδιότητες

Πηγή: olastifora.gr

Latest articles