spot_img

Μάγδα Κατόπη: Startup Greece Week

Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε το Startup Greece Week
H συν διοργανώτρια του Ηρακλείου, Μάγδα Κατόπη στο By Bus:

Για 5η συνεχόμενη χρονιά διοργανώθηκε η Ελληνική Εβδομάδα Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας Startup Greece Week από τις 4 έως τις 10 Μαΐου. Μία ιδιαίτερη διοργάνωση η φετινή, καθώς λόγω της Πανδημίας του Covid 19, η δράση πραγματοποιήθηκε μέσω διαδικτύου και έφτασε πραγματικά σε κάθε γωνιά της Ελλάδας, ενώ δεν ήταν και λίγοι οι συμμετέχοντες που παρακολούθησαν από διάφορες γωνιές του πλανήτη.
Η επιχειρηματικότητα, η εκπαίδευση, ο ψηφιακός μετασχηματισμός και οι συνέργειες ήταν στο επίκεντρο, ενώ ομιλητές από το δικό τους μετερίζι ο καθένας προσέφερε στη δράση πολύτιμη πρώτη ύλη που από τη ζύμωση προέκυψαν χρήσιμα συμπεράσματα, ενώ αναδείχθηκαν καλές πρακτικές και τροφή για σκέψη σε όλα τα επίπεδα.

Φέτος, εκτός Κρήτης για πρώτη φορά συνδιοργάνωσαν επίσης οι πόλεις της Θεσσαλονίκης, Τρίπολης, Ρόδου, Ξάνθης, Ιωαννίνων , Καλαμάτας και Πάτρας. Βέβαια το τελικό αποτέλεσμα – μαζί με τα pre events του Απριλίου- ήταν η δράση να έχει Παγκόσμια απήχηση και διάδραση μιας και την παρακολούθησαν 1.000.000 άτομα και έλληνες από 41 χώρες ενώ συμμετείχαν σε πραγματικό χρόνο Live ομιλητές από την Ελλάδα και το Εξωτερικό.
Στην Κρήτη τη δράση χαιρέτισαν ο Περιφερειάρχης, Σταύρος Αρναουτάκης και οι Αντιπεριφερειάρχες Μ. Λιωνή και Α. Παπαδεράκης, οι Δήμαρχοι Βασίλης Λαμπρινός, Παναγιώτης Σημανδηράκης, Γιώργης Μαρινάκης καθώς και οι Παναγιώτης Τσακαλίδης – Πρύτανης Πανεπιστημίου Κρήτης, Σπύρος Σοφιανός – Πρόεδρος Τεχνικού Επιμελητηρίου Τμήμα Δ. Κρήτης, Σταύρος Καρτέρης – Πρόεδρος Οικονομικού Επιμελητηρίου Αν. Κρήτης , Άρης Παπαδογιάννης – CEO Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης Α.Ε. , Κωνσταντίνος Δέρβος – Πρόεδρος ΔΣ Ίδρυμα Νεολαίας & Δία Βίου Μάθησης.

 

Το By Bus συνάντησε τη συνδιοργανώτρια της δράσης για το Ηράκλειο, Σύμβουλο Εταιρικών Σχέσεων -Επικοινωνίας & Επιχειρηματικότητας κα Μάγδα Κατόπη

– Στον απόηχο της διοργάνωσης ποια είναι τα σημαντικά συμπεράσματα;
«Στον απόηχο της πρωτοφανούς αυτής διοργάνωσης, εν μέσω πανδημίας, συνειδητοποιώ ότι υπάρχουν πολλές καλές ιστορίες να ειπωθούν, να εμπνεύσουν και να συνδέουν κυρίως τους νέους με επαγγελματίες & επιχειρηματίες. Αυτές τις ιστορίες αναδείξαμε στην προσπάθεια μας να συμβάλλουμε στην δημιουργία ενός κοινού σημείου αναφοράς & προβολής των ελληνικών νέων επιχειρήσεων & start ups. Να προωθήσουμε το ξεκίνημα & την ορθή πορεία τους, μέσα σε αντίξοες συνθήκες, θεωρώντας ότι οι παράγοντες της γεωοικονομίας & του ανθρωπίνου κεφαλαίου είναι ιδιαίτερα ευνοϊκές στην ελληνική περιφέρεια. Ειδικότερα στην Κρήτη, η Οικονομία της Γνώσης (η έρευνα, η τεχνολογική καινοτομία , τα επιστημονικά και ακαδημαϊκά μας ιδρύματα ), η Αγροδιατροφή μας , ο Πολιτισμός μας σε συνδυασμό με την Οικονομία της Φιλοξενίας καθώς και το Περιβάλλον αποτελούν τους αναπτυξιακούς πυλώνες στον αναπτυξιακό σχεδιασμό της περιφέρειας μας. Επί της ουσίας μιλάμε για τη «Νέα Επιχειρηματικότητα», όρο που κατέθεσε ο Δημήτρης Τσίγκος- πρ. πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Συνομοσπονδίας Νέων Επιχειρηματιών και ιδρυτής της Ελληνικής Ένωσης Νεοφυών Επιχειρήσεων».

– Ποια είναι τα βασικά μέρη αυτής της Νέας Επιχειρηματικότητας;
«Η Νέα Επιχειρηματικότητα θα στηρίζεται στην Οικονομία της Γνώσης, στην καινοτομία, στη συνεργασία και την δημιουργικότητα ομάδων αξιοποιώντας τους ανθρώπινους και υλικούς πόρους που βρίσκονται σε αφθονία στο νησί μας αλλά και στην χώρα».

-Και στο επίκεντρο αυτής, η εκπαίδευση;
«Σκεφτείτε να εκπαιδεύσουμε (μέσω στοχευόμενων δράσεων και συνεργιών) όλους εκείνους που έχουν ιδέες να θελήσουν να ασχοληθούν με την επιχειρηματικότητα. Η εκπαίδευση είναι το βασικότερο εργαλείο – όπως συμπερασματικά καταλήγει το StartUp Greece Week 2020– εκκίνησης ή επανεκκίνησης. Ναι, επανεκκίνησης, μιας και το να αποτύχεις νωρίς και να δημιουργήσεις εκ νέου θεωρείται πλέον προσόν και όχι ντροπή, μια από τις νεότερες οριζόντιες δεξιότητες του επιχειρείν μαζί με την προσαρμοστικότητα, το ομαδικό πνεύμα και την συνεργασία καθώς και την ψηφιακή γνώση. Όλα τα παραπάνω καταλήγουν στο End-To-end Thinking , τη διαδικασία δηλαδή (και τον τρόπο αντίληψης από την αρχή έως το τέλος) που τα στελέχη και οι ομάδες τους θα δημιουργήσουν μια εφαρμόσιμη λύση – είτε πρόκειται για υλικό, λογισμικό, εργασία, γραπτό υλικό είτε διαδικασίες, κάτι που αναδείχτηκε από το πάνελ των καταξιωμένων CEO που συμμετείχαν.
Η επιχειρηματικότητα απαιτεί ευέλικτο μυαλό, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο Μιχάλης Μπλέτσας, Ερευνητής και Διευθυντής Πληροφορικής στο Media Lab του MIT, από το πάνελ στα Χανιά, δίνοντας την οπτική του για την τοπική επιχειρηματικότητα. Υποστήριξε ότι οφείλουμε να αναγνωρίσουμε τα συγκριτικά μας πλεονεκτήματα ως περιφέρεια και να «χτίσουμε» πάνω σε αυτά».

– Ποια είναι τα βασικά θεμέλια αυτής της νέας επιχειρηματικότητας, ποια στάδια περιλαμβάνει και πως διαμορφώνεται υπό το πρίσμα της νέας πραγματικότητας που σταδιακά διαμορφώνεται;
«Ξεκινώντας από την ιδέα στην υλοποίηση της και από εκεί στην παγκόσμια αγορά μέσω του ψηφιακού μετασχηματισμού των επιχειρήσεων και των οργανισμών μας, σχεδιάζουμε το προϊόν και την υπηρεσία για τον άνθρωπο, τον πελάτη και οι ανάγκες του. Η λύση στο πρόβλημα/προβλήματα γύρω μας , τα οποία εντοπίζουμε και εκπαιδευόμαστε σωστά να τα αποτυπώσουμε ( πρόβλημα – ιδέα – λύση ) και να τα επικοινωνήσουμε ( ψηφιακό μάρκετινγκ / επιχειρείν) είναι και το μοντέλο στο επιχειρείν. Δείτε για παράδειγμα τον νέο «Έξυπνο ταξιδιώτη» και ποιες ανάγκες του οφείλουμε να καλύψουμε σε ανέπαφες υπηρεσίες και ασφαλή ταξίδια μέσω ψηφιακών προηγμένων εργαλείων . Ή το πώς εν καιρώ υγειονομικής κρίσης η «Έξυπνη πόλη» του Ηρακλείου ανταποκρίθηκε μέσω online υπηρεσιών της όπως δήλωσε χαρακτηριστικά ο Αντιδήμαρχος Γιώργος Σισαμάκης. Ή ακόμα ότι «Στις αναπτυγμένες χώρες τα πανεπιστήμια συνεργάζονται με την οικονομία, την τροφοδοτούν με καινοτομία και συμμετέχουν στην παραγωγή πλούτου και νέων θέσεων εργασίας. Η πρακτική αυτή είναι εξαιρετικά ελλειμματική ακόμη στη χώρα μας. Διεθνώς, οι μεγάλες εταιρείες υψηλής τεχνολογίας αναπτύσσουν πλέον ερευνητικά εργαστήρια αιχμής μέσα στις πανεπιστημιουπόλεις και κλείνουν τα δικά τους» όπως ανέφερε στο Biotech / HealthTech πάνελ o καθηγητής-ερευνητής της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Κρήτης, ΙΜΒΒ-ΙΤΕ, Αχιλλέας Γραβάνης».

– Εκτός από τα παραπάνω που αναδείχθηκαν μέσα από αυτή τη σημαντική δράση, ποιοι θεωρείς ότι είναι οι λόγοι για τους οποίους το κοινό υποστήριξε τόσο ένθερμα τη δράση και συμμετείχε ενεργά όλες τις ημέρες;
«Οι λόγοι να εμπλακείς και να συμμετέχεις στην δράση δεν θα ήταν άλλοι από το να διαδράσεις με το κοινό. Είτε μέσω ψηφιακής μετάδοσης όπως φέτος, είτε μέσω ενός φυσικού συνεδρίου, το ζητούμενο είναι κάθε ενδιαφερόμενος να μπορέσει να γνωρίσει επιτυχημένους επιχειρηματίες, ακαδημαϊκούς startuppers οι οποίοι και θα μεταδώσουν τις γνώσεις και τις εμπειρίες τους. Επίσης, να δικτυωθεί και να διευρύνει τις επαφές του εντός της επιχειρηματικής κοινότητας, να παρακολουθήσει ελεύθερα πολλά και ενδιαφέροντα Workshops με σκοπό την ανάπτυξη των δεξιοτήτων του. Τέλος να παρακολουθήσει ειδικά θεματικά πάνελ (π.χ. φέτος τα Industry Specific Sessions αφορούσαν τις κατηγορίες Fail FAST, Biotech / HealthTech, Logistics / On Demand Delivery, Greentech / Energy & Fintech), να γνωρίσει επενδυτές και να λάβει μέρος σε διαγωνισμό Startups.
Η συμμετοχή , τα εξαιρετικά πάνελ και η πρωτοφανή διάδραση αποδεικνύουν ότι η στήριξη και ενδυνάμωση – με κάθε μορφή – του θεσμού και στην Κρήτη θα αποτελέσει κινητήριο δύναμη για εμπλοκή, εκπαίδευση και έμπνευση περισσότερων νέων στο άμεσο μέλλον»

Ο συνιδρυτής του Συλλόγου Νεανικής Επιχειρηματικότητας, Θάνος Παράσχος δήλωσε:
Όλοι μας λίγο πολύ, αντιλαμβανόμαστε τις μεγάλες δυσκολίες που υπάρχουν αυτήν την περίοδο καθώς και την κρίση που θα προκύψει. Πιστεύουμε, όμως, πως τώρα ακόμα περισσότερο, πρέπει να δράσουμε για να καταφέρουμε να βγούμε όλοι πιο δυνατοί και πιο ενωμένοι.

Στόχος του εγχειρήματος μας είναι να ακούσουμε, να συζητήσουμε, να επικοινωνήσουμε την εμπειρία και την άποψη ανθρώπων που βρίσκονται στο επιχειρηματικό οικοσύστημα και οι ίδιοι με τη σειρά τους να εμπνεύσουν και να κινητοποιήσουν για να δημιουργηθούν νεοφυή επιχειρηματικά σχήματα και συνθήκες που θα επιτρέψουν μια νέα δυναμική στην Ελληνική κοινωνία και οικονομία.

Να δείξουμε ότι όλοι μπορούμε με πολλή δουλειά, συνεργασίες και με κατάλληλα εργαλεία, να δημιουργήσουμε αξία από το μηδέν!

Να συνεισφέρουμε ώστε να δημιουργηθούν τοπικές κοινότητες σε κάθε Περιφέρεια της χώρας μας, δυνατές συνεργασίες ανάμεσα σε επαγγελματίες και επίδοξους επιχειρηματίες καθώς και να δοθούν χρήσιμες προτάσεις/ιδέες για την ανάπτυξη του Ελληνικού επιχειρηματικού οικοσυστήματος.’

Info
Το «Startup Greece Week» είναι μία εβδομάδα γεμάτη από online workshops, ανοιχτές συζητήσεις με διακεκριμένους ομιλητές, networking, ένα διαγωνισμό για Startups και πολλές άλλες δράσεις που έχει στόχο να συμβάλλει στην ανάπτυξη του καινοτόμου επιχειρηματικού οικοσυστήματος στην Ελλάδα, εμπνέοντας, εκπαιδεύοντας και δικτυώνοντας ανθρώπους και κοινότητες. Ξεκίνησε στην Κρήτη το 2016, στα Χανιά ως Startup Europe Week και από τότε μεγαλώνει και εξελίσσεται!

Η δράση τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων.
Στην Κρήτη τελεί και υπό την Αιγίδα της Περιφέρειας Κρήτης και των Δήμων Χανίων Ρεθύμνης και Ηρακλείου .

Η δράση είναι πρωτοβουλία του Μη Κερδοσκοπικού Οργανισμού Youth Entrepreneurship Club (Σύλλογος Νεανικής Επιχειρηματικότητας), στα πλαίσια των στόχων του για την ανάπτυξη του καινοτόμου επιχειρηματικού οικοσυστήματος της Ελλάδας. Πρέπει να σημειωθεί ότι η οργάνωση και η παραγωγή του εγχειρήματος γίνεται από 40 και πλέον εθελοντές με μέσο όρο ηλικίας τα 23 έτη!

Τη δράση συνδιοργανώσαν στα Χανιά ο Νικόλας Τσέκας Organizational Devopment Manager at YEC και στο Ρέθυμνο η Ηλιάνα Κελένη at City Manager YEC.

Διαβάστε επίσης

spot_img

Web TV