«Μια μέρα στην…παραλία Πρέβελη»

Αυτή τη φορά θα σας πάω σε ένα μέρος εξωτικό, που το σκηνικό θυμίζει Αφρικάνικο τοπίο. Μία όαση στη μέση του πουθενά!

Θα διασχίσουμε ψηλούς φοίνικες και θα βουτήξουμε στις όχθες του ποταμού…

Δεν χρειάστηκε να ταξιδέψουμε πολύ μακριά, ούτε 1 ώρα από την πόλη του Ρεθύμνου, όπου βρεθήκαμε τις προηγούμενες μέρες . Αν και υπάρχουν 2 παρόμοιες παραλίες στην Κρήτη σαν αυτή που επισκεφτήκαμε, η συγκεκριμένη μου αρέσει λιιιγο περισσότερο. Ένα τσακ παραπάνω!

Φυσικά αναφέρομαι στην παραλία της Πρέβελης! Από τις πιο γνωστές στην νότια Κρήτη και όχι μόνο …είτε από ψηλά είτε από χαμηλά το τοπίο που αντικρίζεις είναι μοναδικό!

Εμείς πήραμε το κλασσικό χωμάτινο μονοπάτι που ξεκινάει από το πάρκινγκ και κατηφορίζει προς την παραλία. Η περισσότερη διαδρομή έχει πολλά σκαλοπάτια, πολλά μα πάρα πολλά μικρά και μεγάλα σκαλοπάτια! Παρόλο που τα απεχθάνομαι και ενώ προτιμώ να με βάζουν να σκαρφαλώνω παρά να κάνω ένα βήμα την φορά, θα πω ότι η θέα από εκεί πάνω μας αποζημίωσε αφού έχει ένα σημείο που μπορείς να χαζέψεις τους φοίνικες και τον Μέγα Ποταμό να ξεχύνεται στην θάλασσα. Ο συγκεκριμένος ξεκινάει από το Κουρταλιώτικο φαράγγι και διασχίζει όλο το φοινικόδασος.

Μετά από μισή ώρα περίπου φτάσαμε στην παραλία, βρήκαμε ένα αλμυρίκι, ξαποστάσαμε λίγο και πήγαμε για μία δροσιστική βουτιά! Αφού αναζωογωνηθήκαμε, βάλαμε παρεό και σανδάλια, πήραμε κινητά, κάμερες και αρχίσαμε την εξερεύνηση…

Περπατήσαμε κατά μήκος του ποταμού, όπου και οδηγηθήκαμε στην καρδιά του φοινικόδασους! Πραγματικά το μέρος είναι εξωτικό! Οι τεράστιοι φοίνικες από πάνω καλύπτουν τον ουρανό και οι αχτίνες του ηλίου ίσα που τους αγγίζουν! Με τα χέρια μας απομακρύναμε τα κλαδιά για να φτάσουμε ακόμα πιο κοντά στην όχθη· ο ήχος του τρεχούμενου νερού μας καλούσε να βουτήξουμε  μέσα σε αυτό το καταπράσινο  τοπίο με φόντο τα φοινικόδεντρα, τις σφάκες και τις καλαμιές!

Οι τεράστιοι ασβεστόλιθοι γύρω γύρω μοιάζουν σαν να αγκαλιάζουν το μέρος και το μάτι χάνεται σ’ αυτή την ιδιαίτερη ομορφιά. Εγώ σε ρόλο Τζέιν συνέχισα να εξερευνώ και να ζω την δική μου περιπέτεια, χαμένη μέσα σε αυτόν τον επίγειο παράδεισο…

Οι φοίνικες λέγεται πως φύτρωσαν από κουκούτσια χουρμάδων που είχαν πετάξει πειρατές μετά από κάποιο ταξίδι τους. Η επίσημη ονομασία τους είναι Φοίνικας του Θεόφραστου όπου μπορεί κάποιος να δει και στην παραλία Βάι, όπου είναι το μεγαλύτερο φοινικόδασος της Ευρώπης και βρίσκεται στον νομό Λασιθίου.

Αφήσαμε πίσω μας την εξωτική ομορφιά και αρχίσαμε σιγά σιγά την ανάβαση. Ευτυχώς για εμάς τα μοναδικά πράγματα που κουβαλούσαμε ήταν τα σακίδια μας και αυτό ήταν μεγάλο πλεονέκτημα σε σχέση με άλλους που είχαν φορτωθεί από ψυγειάκια μέχρι ομπρέλες (χαρά στο κουράγιο τους, εγώ προτιμώ να κάνω πιο εύκολη την ζωή μου)

Μετά την αναχώρησή μας από την παραλία επισκεφθήκαμε την ιστορική Μονή της Πρέβελης, ένα από τα σημαντικότερα μοναστήρια του νησιού μας που έπαιξε σπουδαίο ρόλο στους απελευθερωτικούς αγώνες της Κρήτης. Περιηγηθήκαμε εκεί λίγο, κουβεντιάσαμε με τους μοναχούς, μάθαμε για τα ιστορικά γεγονότα, μας κεράσανε δροσερό νερό (που ήταν ακριβώς ότι χρειαζόμασταν) και συνεχίσαμε τον δρόμο μας…

Κατά την επιστροφή από τέτοιες εκδρομές η αγαπημένη μου στιγμή είναι να έχω ανοιχτό το παράθυρο με τον αέρα να μου χαϊδεύει το πρόσωπο και τα χέρια μου να ανεμίζουν σαν σαϊτες έξω από το αυτοκίνητο σιγοτραγουδώντας με τα κορίτσια αγαπημένα μας τραγούδια και το μυαλό μου να πλημμυρίζει με όλες αυτές τις μοναδικές εικόνες που είχα την ευτυχία να αντικρίσω…

«Σε μαγικά νησιά θέλω να βρεθούμε…» τραγουδάει ο Νταλάρας, όμως εγώ έχω να του πω ότι η Κρήτη είναι ένα από αυτά… το δικό μας μαγικό νησί!

Πανέμορφα εξωτικά μέρη μας περιμένουν να τα εξερευνήσουμε!

Stay Safe …μην ξεχνιόμαστε!

Πλήροφοριες :

👉Κατάβαση του λόφου (20-30 λεπτά) απίστευτη θέα αλλά με πολλά σκαλοπάτια.Η δυσκολία είναι στην ανάβαση!
👉 Από την διπλανή παραλία «Αμμούδι» έχει μονοπάτι με λιγότερη ώρα και πιο ξεκούραστη διαδρομή (5-10 λεπτά)
👉 Για τους πιο περιπετειώδεις μια εντυπωσιακή διαδρομή είναι πεζοπορώντας μέσα από το Κουρταλιώτικο φαράγγι όπου έχει τρεχούμενα νερά όπου άλλοτε κολυμπάς και άλλοτε περπατάς μέσα στο ποτάμι μετά από 4-5 ώρες περίπου καταλήγεις στην παραλία της Πρέβελης!

👉Και για αυτούς που δεν θέλουν την ταλαιπωρία υπάρχει καραβάκι από τον Πλακιά!

👉 Αθλητικά παπούτσια

👉Νερό, snack (αν και έχει μια καντίνα)