Πέπη Μπιρλιράκη: Ο σημερινός άνθρωπος επιλέγει τις διακοπές του με βάση συγκεκριμένες θεματικές  

Η Αντιδήμαρχος Τουρισμού και Επιχειρηματικότητας Ρεθύμνου, Πέπη Μπιρλιράκη, μιλώντας στο bybus.gr  μοιράζεται σκέψεις γύρω από στοχευμένες δράσεις, που μπορούν να θωρακίσουν και να αναβαθμίσουν το τουριστικό προϊόν. Η εμπειρία έχει διδάξει ότι η ετοιμότητα για ανάληψη ευθύνης πυροδοτεί κάθε έμπρακτο όραμα. Και η κ. Μπιρλιράκη το γνωρίζει καλά αυτό.  

«Αν μπορούσαμε να βάλουμε έναν τίτλο, που να συνοψίζει απόλυτα την περίοδο που διανύουμε, αυτός θα ήταν : ένα πελώριο ερωτηματικό. Κανείς δεν μπορεί να απαντήσει με σαφήνεια, αν το καλοκαίρι τουριστικά θα κυλήσει στα επίπεδα, που προέβλεψαν οι ειδικοί. Με την επαγγελματική μου ιδιότητα αλλά και από τη θεσμική μου θέση, έχοντας άμεση επαφή με τους  επαγγελματίες στον χώρο του τουρισμού, στο Ρέθυμνο, μπορώ να πω ότι έχω νιώσει σε όλη τους την έκταση από την πρώτη στιγμή την απόλυτη  έκπληξη, το σοκ, την στεναχώρια, την κατήφεια, την συγκρατημένη αισιοδοξία αλλά και το πείσμα για την επιβίωση

Ο Τουρισμός βρίσκεται συνεχώς σε κίνδυνο κρίσεων, ως ευαίσθητο και εξαρτώμενο επαγγελματικό πεδίο, γι’ αυτό και η υπεραισιοδοξία λειτουργεί συχνά και σαν άμυνα», σημειώνει στο bybus.gr η Πέπη Μπιρλιράκη. 

Το κλίμα που επικρατεί αυτή την στιγμή

«Ο κόσμος μετά την αρχική πειθήνια ανταπόκρισή του στις ανάγκες της ασθένειας του Κορωναιού, τώρα έχει να αντιμετωπίσει και την ασθένεια της Οικονομίας. Και σε αυτή την χρονική στιγμή, έχει πολύ μεγάλη σημασία πώς θα κινηθεί ο καθένας σαν μονάδα. Με κίνδυνο να καταστραφούν, κάποιοι, αρκετοί θα λέγαμε, έχουν ανοίξει τις επιχειρήσεις τους. Οι βασικοί λόγοι είναι ότι οι επιχειρηματίες νιώθουν ευθύνη για την απασχόληση των εργαζομένων συνεργατών τους, ότι θέλουν να συμμετέχουν όσο καλύτερα μπορούν στην επιβίωση της ελληνικής οικονομίας και να διατηρήσουν την βιωσιμότητα του επιχειρείν ως ζώντες οργανισμοί.

Μέχρι σήμερα, υπήρχαν τρία εναλλακτικά σενάρια, με τα δύο πρώτα να αποπνέουν μια πιο αισιόδοξη άποψη για το άμεσο μέλλον. Το πρώτο σενάριο τοποθετούσε τους μήνες Ιούλιο, Αύγουστο και Σεπτέμβριο στους “καλούς μήνες με μία ικανοποιητική ροή αφίξεων“. Το δεύτερο σενάριο, προέβλεπε  μια καθυστερημένη έναρξη της σεζόν, στο φθινόπωρο. Το τρίτο μας προέτρεπε να καταθέσουμε τα όπλα και να πάμε κατευθείαν στο 2021. Αυτά τα τρία σενάρια εξετάζονταν εξονυχιστικά, με πολύωρες τηλεδιασκέψεις ήδη από τον Μάρτιο. Πολύ φοβάμαι όμως ότι το αισιόδοξο σενάριο δεν παίζει πια. Οι υπολογισμοί ήθελαν οι πρώτες ημέρες του Ιουλίου να ξεκινούν, έστω και μουδιασμένα, οι πτήσεις και οι αφίξεις με συνεχή ροή. Σήμερα που μιλάμε, κάτι τέτοιο είναι πια ένα μακρινό όνειρο. Οι περισσότερες χώρες   κάνουν ένα βήμα μπρος, ένα βήμα πίσω», τονίζει. 

Ο εναλλακτικός τουρισμός είναι μονόδρομος

«Το τμήμα Τουρισμού και η Επιτροπή Τουριστικής Ανάπτυξης του Δήμου Ρεθύμνης την τελευταία δεκαετία έχει σχεδιάσει και δουλεύει μ’ αυτόν τον στόχο: ο εναλλακτικός τουρισμός είναι μονόδρομος και πρέπει να αντιμετωπισθεί έτσι απ’ όλους. Ο γενικός τουρισμός αφορά κυρίως στις κλιματολογικές συνθήκες που διαθέτει ο τόπος μας και μας έκανε αρχικά τόσο επιτυχημένο τουριστικό προορισμό. Μέχρι πρόσφατα ,οι βόρειοι λαοί επέλεγαν την Ελλάδα για διακοπές ξεκούρασης σε όμορφο κλίμα. Αλλά ο άνθρωπος αλλάζει. Ο σημερινός άνθρωπος επιλέγει πια τις διακοπές του με βάση συγκεκριμένες θεματικές. Οικογενειάρχες, συνταξιούχοι, μελλόνυμφοι, νέοι επαγγελματίες, φοιτητές και αθλητές, όλοι ψάχνουν για δραστηριότητες κι εμπειρίες.

Το Ρέθυμνο είναι μια πόλη που διαθέτει μεγάλη λίστα επιλογών για όλες τις ηλικίες και τα γούστα. Ξεκινώντας με τις βασικές προϋποθέσεις που αναζητά αρχικά ο σύγχρονος ταξιδιώτης, το Ρέθυμνο ως προορισμός με πράσινη ταυτότητα (caretta-caretta, περιοχές natura, Γαλάζιες σημαίες, Νο 2 στις ευρωπαϊκές πόλεις βιώσιμης κινητικότητας κλπ),με γαστρονομία( Ευρωπαϊκή Πόλη Κρασιού 2018 , η γνωστή Κρητική Διατροφή), και με τις άριστες ξενοδοχειακές μονάδες και υψηλού επιπέδου υπηρεσίες στην σωστή τιμή, συμπληρώνει με πλειάδα εμπειριών για κάθε γούστο :

πολιτιστικές, γαμήλιες ,αθλητικές ,φυσιολατρικές, συνεδριακές, θαλάσσιες διοργανώσεις οργανωμένες από άριστους επαγγελματίες και με τη συνεργασία όλων των τοπικών φορέων, εγγυούνται μία διαμονή που ανταποκρίνεται σε κάθε επιθυμία, συμπληρώνοντας ένα πακέτο, που μπορεί να προσφέρεται χειμώνα – καλοκαίρι», σημειώνει η Πέπη Μπιρλιράκη.  

Τέλος, υψηλός αριθμός εσόδων της χώρας μας από τον Τουρισμό σημαίνει εισροή συναλλάγματος από το εξωτερικό, που μπορεί να απορρέει είτε από μεγάλο αριθμό επισκεπτών είτε από επιλεγμένους επισκέπτες. Και με αυτό το είδος του επιλεγμένου επισκέπτη μόνο ο εναλλακτικός τουρισμός μπορεί να ασχοληθεί.

Ανατέμνοντας με ψυχραιμία την πραγματικότητα

«Η αγωνία των τουριστικών πρακτόρων και ξενοδόχων είναι έκδηλη.

Σχετικά τώρα με την πανδημία: πρώτη φορά ο Έλληνας ακολούθησε πιστά δύσκολες οδηγίες , γιατί ήταν βασισμένες σε αλήθειες.. Μπορώ να πω υπεύθυνα ότι οι επαγγελματίες του τουρισμού είμαστε πάντα πολύ σοβαροί στην αντιμετώπιση κάθε κρίσης. Και η συγκεκριμένη κρίση θέλει γενναίες αποφάσεις. Τα πράγματα, μέχρι στιγμής, έχουν δείξει ότι ο άγνωστος Χ έτσι μόνο έπρεπε να αντιμετωπιστεί, δηλαδή με σεβασμό και σοβαρότητα. Έχει αποδειχθεί ότι μέχρι σήμερα καμία συνταγή από τις διαχειρίσεις των κρατών δεν ήταν τέλεια, η Ελληνική αντιμετώπιση πάντως μας έχει δώσει ένα εξαιρετικό προβάδισμα στην εκτίμηση όλων αυτών που παρακολουθούν τις εξελίξεις. Ελπίζω και εγώ να μην το αφήσουμε αναξιοποίητο…

Μένουμε συσπειρωμένοι. Μένουμε σοβαροί

«Το μήνυμα προς όλες τις κατευθύνσεις έχει δύο βασικά σημεία :

-Να προσπαθούμε πάντα να είμαστε πιστοί στην αγορά μας και τους ανθρώπους της. Να στηρίζουμε τα προϊόντα μας και τα μαγαζιά μας. Είτε είμαστε δημόσιοι υπάλληλοι είτε εργαζόμαστε στον ιδιωτικό τομέα είτε είμαστε επιχειρηματίες. Είναι μια σπουδαία πράξη βοήθειας να στηρίζουμε τα ντόπια μαγαζιά, που χαροπαλεύουν αυτή την στιγμή επαγγελματικά.

-Να ακολουθούμε όμως και τα μέτρα προστασίας. Να μην υποτιμούμε την κατάσταση Ξέρετε, στην Ελλάδα είναι πολύ εύκολο να ξεχάσεις κάθε τι άσχημο και στενάχωρο, ζώντας σε αυτό το περιβάλλον, με το ωραίο κλίμα και την όμορφη ατμόσφαιρα. Δεν πρέπει λοιπόν να ξεχάσουμε ούτε λεπτό ότι μια χαλάρωσή μας πριν την σωστή στιγμή, θα είναι ο θάνατος του Τουρισμού για την επόμενη χρονιά. Ευθύνη πελώρια: και ατομική και ομαδική

Παράλληλα,όλον αυτό τον καιρό, εμείς από το Τμήμα Τουρισμού του Δήμου μας προσπαθήσαμε να διατηρήσουμε την επαφή με όλους τους επαναλαμβανόμενους πελάτες και τους εν δυνάμει επισκέπτες μας, ανοίγοντας ένα παράθυρο διαρκούς ενημέρωσης με τον κόσμο μέσω συγκεκριμένης πλατφόρμας. Με τη βοήθεια των έμπειρων επαγγελματιών ξεναγών επικοινωνούμε ενημερώνοντας όλους για τον τόπο μας σε ζωντανό χρόνο », υπογραμμίζει η Πέπη Μπιρλιράκη.  

της Χρύσας Φωτοπούλου

Διαβάστε επίσης

Web TV