Προβληματισμοί…4ο Εσπερινό ΕΠΑΛ Ηρακλείου

Τον τελευταίο χρόνο, εξαιτίας της πανδημίας, όλοι μας βιώνουμε μια πρωτόγνωρη και εξαιρετικά σοβαρή κρίση που έχει επηρεάσει όλους τους τομείς της ζωής μας, επομένως και της μαθητικής.

Στο Εσπερινό ΕΠΑΛ Ηρακλείου σήμερα φοιτούν 1074 μαθητές (το 99% ενήλικοι και στην ηλικιακή ομάδα 35 και άνω) περισσότεροι από τους οποίους είμαστε εργαζόμενοι, (με ό,τι αυτό συνεπάγεται αυτήν την εποχή: μειώσεις αποδοχών, αναστολή εργασίας και απολύσεις), που η ιδέα της δια βίου μάθησης και της κατάρτισης μας ώθησε να εγγραφούμε σε αυτό το σχολείο.

Τα στατιστικά που προαναφέρθηκαν είναι σημαντικό να τα γνωρίζει κάποιος για να αντιληφθεί ότι τα προβλήματα που σχετίζονται με την εκπαιδευτική διαδικασία τόσο στην τηλεκπαίδευση όσο και στη δια ζώσης εκπαίδευση υπερδιπλασιάζονται στο νυχτερινό σχολείο, ως προς:

α. την τηλεκπαίδευση. Τα προβλήματα με την πλατφόρμα Webex που όλοι γνωρίζουν, σε μας ήταν υπερδιπλάσια διότι:

 1) σχεδόν όλοι μας δεν είχαμε την απαιτούμενη γνώση χειρισμού αυτών των ηλεκτρονικών μέσων,

2) πολλοί από μας δεν διαθέτουμε ηλεκτρονικά μέσα (Η/Υ, tablet, laptop). Να σημειωθεί εδώ ότι σε μας ίσχυσε ανάποδα η αρχή της αναλογικότητας: αφού στην διανομή tablet στις 10 Νοέμβρη στο σχολείο μας διατέθηκαν 2 (ναι δύο !!!!) tablet για 1074 μαθητές (και συνολικά για καθηγητές και μαθητές από πέρυσι μέχρι σήμερα 30), ενώ σε άλλα σχολεία με μικρότερο αριθμό μαθητών διατέθηκαν περισσότερα.  Επιπλέον αποκλειστήκαμε από τα Voucher των διακοσίων ευρώ για την αγορά tablet, εξαιτίας της ηλικιακής ομάδας στην οποία ανήκει το μαθητικό δυναμικό.

3) Οι περισσότεροι από μας έχουμε οικογένειες και άρα τα όποια μέσα διαθέταμε χρησιμοποιούνταν από τα παιδιά μας για τα δικά τους μαθήματα, εργασίες κτλ.

4) Πολλές περιοχές του Ηρακλείου, αλλά και της ενδοχώρας δεν έχουν Internet ή διαθέτουν χαμηλές ταχύτητες μεταφοράς δεδομένων. Αυτό είχε ως συνέπεια τις διακοπές των συνδέσεων καθιστώντας ακόμη πιο δύσκολη την επανασύνδεση των μαθητών που υστερούσαν σε τεχνικά θέματα.

5) Ο φόβος μην χάσουμε την τάξη από απουσίες, η αγωνία της κάλυψης της ύλης (και μάλιστα στην Α’ τάξη με την υποχρεωτική χρήση της Τράπεζας Θεμάτων), οι εργασίες και τα διαγωνίσματα στην πλατφόρμα e-class, παρά τις συνεχείς προσπάθειες των καθηγητών μας να μετριάσουν το άγχος μας, αυτό επιτάθηκε.

β. την δια ζώσης εκπαίδευση. Σε αυτές τις δύσκολες συνθήκες είναι εξαιρετικά επισφαλής η λειτουργία του σχολείου γιατί όπως προαναφέρθηκε η πλειοψηφία των μαθητών είναι 35 ετών και άνω, με αρκετούς από αυτούς να ανήκουν οι ίδιοι ή κάποιο μέλος της οικογένειάς τους σε ευπαθή ομάδα (Σημείωση: είναι ανέφικτη η συλλογή δικαιολογητικών σε τέσσερις ημέρες για ένταξη στις ειδικές κατηγορίες, όπως μας ζητήθηκε). Επίσης μεγάλος αριθμός μαθητών εργάζεται σε δομές υγείας και άρα είναι αρκετά επικίνδυνος ο συγχρωτισμός τόσο στις τάξεις, όσο και στα εργαστήρια. Υπάρχει, τέλος μεγάλη δυσκολία στην μετακίνηση των μαθητών με τη λήξη του ωραρίου στις 11:00 καθώς τα μέσα μεταφοράς έχουν αναπροσαρμόσει τα δρομολόγιά τους μετά την απαγόρευση της κυκλοφορίας.

Από τα παραπάνω προκύπτει πως

ΑΝ το Υπουργείο παρείχε όλα τα αναγκαία μέσα, τα νυχτερινά σχολεία θα έπρεπε να συνεχίσουν την εξ αποστάσεως εκπαίδευση ή τη δια ζώσης εκπαίδευση ΑΝ φρόντιζε να είναι ολιγομελή τα τμήματα.

Και έτσι μετέωροι ερχόμαστε αντιμέτωποι με το νομοσχέδιο που κατέθεσε προς διαβούλευση το Υπουργείο με τίτλο: «Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση….», το οποίο στην πραγματικότητα ακυρώνει την ιδέα των ίσων ευκαιριών των εργαζομένων – μαθητών στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση. Μέχρι σήμερα οι υποψήφιοι των εσπερινών ΕΠΑΛ συναγωνίζονταν μεταξύ τους για την κάλυψη του 1% των θέσεων των Πανεπιστημίων.  Με το νέο νομοσχέδιο η ελάχιστη βάση εισαγωγής (ΕΒΕ) για τα ημερήσια και εσπερινά ΕΠΑΛ θα διαμορφώνεται ΕΝΙΑΙΑ και θα πολλαπλασιάζεται με τον συντελεστή που θα ορίζεται από τα ίδια τα ιδρύματα εισαγωγής και θα είναι ΙΔΙΟΣ για όλους τους τύπους σχολείων (ΓΕΛ, ΕΠΑΛ, ημερήσια, εσπερινά).Όλοι αντιλαμβανόμαστε, λοιπόν, ότι αυτοί οι λίγοι, ηρωικοί υποψήφιοι των εσπερινών ΕΠΑΛ θα αναμετρηθούν ως Δαυίδ απέναντι στους Γολιάθ των πρωινών ΓΕΛ και ΕΠΑΛ.

Το Σχολείο μας με τους 1074 μαθητές του, τους 100 και πλέον καθηγητές, τους Υποδιευθυντές, τον Διευθυντή είναι ένας οργανισμός αλληλεπίδρασης. Η αδιάλειπτη και ακατάλυτη σχέση μεταξύ των μαθητών και εκπαιδευτικών φέρνει βραβεία, διακρίσεις και επιτυχίες, αλλά κυρίως ζεστές ανθρώπινες σχέσεις. Ένα σχολείο που κάνει τα όνειρά μας πραγματικότητα και δίνει φωνή στις αγωνίες και τους προβληματισμούς μας και που όλοι μας πασχίζουμε συνεχώς να παραμείνει στην πρώτη γραμμή.

Συμμεριστείτε τους προβληματισμούς μας…

Από το 15μελές Συμβούλιο του 4ου Εσπερινού ΕΠΑΛ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ

Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ: ΑΝΔΡΙΑΝΑΚΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ

ΤΑ ΜΕΛΗ: ΘΑΛΑΣΣΙΝΑΚΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΥ ΣΟΦΙΑ

ΜΑΝΟΥΡΑ ΕΙΡΗΝΗ

ΤΣΕΝΤΕΛΙΕΡΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ

ΒΑΣΙΛΑΚΗ ΜΑΡΙΑ

ΠΑΡΑΣΥΡΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ

ΑΠΟΣΤΟΛΑΚΗ ΜΑΡΙΑ

ΣΥΝΤΙΧΑΚΗ ΔΗΜΗΤΡΑ

ΡΟΥΜΕΛΙΩΤΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ

ΦΟΥΚΑΚΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

ΝΑΜΠΙΖΑΝΤΑ ΧΑΜΠΙΜΠ

ΣΤΑΜΑΤΑΚΗ ΜΑΡΙΑ

ΜΙΣΙΡΛΑΚΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ

ΤΣΟΥΚΑΛΑΣ ΣΤΑΥΡΟΣ

Υ.Γ Το κείμενο συντάχθηκε πριν τη ψήφιση του νομοσχεδίου για την ”Εισαγωγή στη Τριτοβάθμια Εκπαίδευση..”

Web Tv