spot_img

Σωτήριος Κυρανάκος: Αθλητικός Τουρισμός – Πυλώνας ανάπτυξης για τα επόμενα χρόνια

 

Σωτήριος Κυρανάκος
MSc in Economic and Regional Development

ΑΘΛΗΤΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣΠΥΛΩΝΑΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΕΠΟΜΕΝΑ ΧΡΟΝΙΑ

Ποδηλατικές διαδρομές με φίλους στο Οροπέδιο Λασιθίου, ιστιοσανίδα με την οικογένεια στην Χιόνα, τρέξιμο μαζί με Πρωταθλητές στο Αρκαλοχώρι, sup δίπλα σε επαγγελματίες στον Αγ. Νικόλαο.

Αυτό που τόσο απλόχερα, τόσο μαγικά, τόσο άρρηκτα συνδεδεμένα με την φύση και τον πολιτισμό της προσφέρει η Κρήτη, αποτελεί την βάση της πιο αναπτυσσόμενης μορφής τουρισμού παγκοσμίως. Του Αθλητικού Τουρισμού.

Μιας ολοκληρωμένης τουριστικής εμπειρίας, στην οποία η αθλητική δραστηριότητα είτε ως ενεργητική συμμετοχή, είτε ως παθητική (θεατής) αποτελούν την βασική επιλογή του ταξιδιού.

Η στατιστική μελέτη του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ, 2014)μας δίνει μια τεκμηριωμένη προσέγγιση στο Προφίλ του εξερχόμενου Αθλητικού τουρισμού.

Ο παραπάνω πίνακας μαζί με ανάλογες έρευνες που ανακοινώνονται ετησίως, μπορούν να αποτελέσουν ένα χρήσιμο οδηγό για τις τουριστικές επιχειρήσεις που για παράδειγμα διαθέτουν εξοπλισμό ή βρίσκονται δίπλα σε οργανωμένη παραλία με θαλάσσιες δραστηριότητες και όχι μόνο.

Οι ξενοδοχειακές μονάδες ή τα ενοικιαζόμενα καταλύματα που θέλουν να ενισχύσουν τον βαθμό πληρότητας τους χωρίς όμως να προβούν σε μεγάλες μειώσεις στην τιμολογιακή πολιτική τους θα ενδιαφερθούν περισσότερο για την Γερμανική, την Ελβετική αλλά και την Σκανδιναβική αγορά.

Αντίθετα, οι τουριστικές μονάδες που ενδιαφέρονται να επεκτείνουν την τουριστική περίοδο τους κάνοντας μεγαλύτερες μειώσεις στην τιμολογιακή τους πολιτική, θα ενδιαφερθούν για την αγορά της Ολλανδίας και της Ρωσίας καθώς οι επισκέπτες από τις συγκεκριμένες χώρες φαίνεται ότι ξοδεύουν λιγότερα ανά ημέρα διαμονής αλλά μένουν περισσότερες ημέρες.
Επίσης, αν οι δραστηριότητες που μπορεί να παρέχει ή βρίσκεται σε κοντινή απόσταση (walkingdistance) μια ξενοδοχειακή μονάδα αφορά επισκέπτες μικρότερης ή μεγαλύτερης ηλικίας.
Για παράδειγμα, μια ξενοδοχειακή μονάδα που βρίσκεται σε μια λίμνη που μπορείς να κάνεις rafting αλλά με μεγάλο βαθμό επικινδυνότητας πιθανών να ενδιαφέρει περισσότερο επισκέπτες από Ρωσία και Σκανδιναβία που είναι κυρίως ηλικίας 25-44, ενώ δίπλα σε μια λίμνη με ήρεμα νερά  μπορούν να κάνουν rafting άτομα μεγαλύτερης ηλικίας, επομένως θα είναι πιο εύκολο να  αναζητηθούν από τις χώρες της Γερμανίας ή της Ελβετίας που ηλικιακά βρίσκονται από 35-64.
Υπολογίζεται ότι μεταξύ του 2019-2023, το αθλητικό τουριστικό προϊόν θα έχει μια ανοδική πορεία ανάπτυξης, της τάξης του 41% ετησίως.

Η παγκόσμια τουριστική οικονομία ανέρχεται στα $3.4 τρισεκατομμύρια. Το μερίδιο του Αθλητικού Τουρισμού ανέρχεται στα $300-375 δισεκατομμύρια, δηλαδή γύρω στο 10%, ενώ σε έρευνα που παρουσίασε το «EASTERN FINLAND UNIVERSITY αναμένεται μέχρι το 2024 ο αθλητικός τουρισμός να αγγίξει το 20% της συνολικής τουριστικής δραστηριότητας.

Το κλίμα της Κρήτης, ο συνδυασμός της θάλασσας του ήλιου και των βουνών, η μεσογειακή διατροφή, οι μεγάλες ξενοδοχειακές εγκαταστάσεις σε συνδυασμό με τις σύγχρονες αθλητικές εγκαταστάσεις, αλλά και ο ιστορικός-πολιτιστικός πλούτος του Νησιού, δίνουν τις προϋποθέσεις στην Κρήτη να αναπτύξει ακόμα περισσότερο τον Τουριστικό προϊόν της μέσω των αθλητικών δραστηριοτήτων, ενώ παράλληλα θα μπορεί να θέσει και τις βάσεις και την απασχόληση των επαγγελματιών του Τουρισμού σε  12μηνου διάρκεια.

Διανύουμε ένα «δύσκολο» καλοκαίρι για τον τουρισμό μας στην Κρήτη και όχι μόνο. Αβέβαιο. Οφείλουμε όμως να κοιτάμε μπροστά. Με αισιοδοξία και το χαμόγελο της Κρητικής Φιλοξενίας που μας συνοδεύει πάντα.

Να σχεδιάσουμε το μέλλον και το μέλλον στον Τουρισμό βασίζεται όπως όλα δείχνουν στις δραστηριότητες στην ύπαιθρο.

Είναι βέβαιο ότι η Κρήτη με συνέργιες Αυτοδιοίκησης και Ιδιωτικών Φορέων, ακόμα και σε αυτή την δύσκολη περίοδο λόγω της Πανδημίας, θα δείξει για άλλη μια φορά τον δρόμο στον Τουρισμό, όπως το έκανε μέχρι τώρα. Όπως θα συνεχίσει να το κάνει.

Διαβάστε επίσης

spot_img

Web TV