spot_img

Γιώργος Πελεκανάκης: Τον ιό θα πρέπει να τον σεβόμαστε αλλά όχι και να τον φοβόμαστε

Οι επιχειρηματίες και οι εργαζόμενοι στον τουρισμό προετοιμάζονται πυρετωδώς για το άνοιγμα των ξενοδοχείων και το καθυστερημένο άνοιγμα λόγω Covid19 της τουριστικής σεζόν.

Μία νέα κανονικότητα σταδιακά δημιουργείται και όλοι βρίσκονται σε αναμονή για το πώς θα εξελιχθεί. Το ByBusLive φιλοξενεί σήμερα τον κ. Γιώργο Πελεκανάκη, Executive Director of Operationsστην HHotels και Πρόεδρο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Διευθυντών Ξενοδοχείων.

Ανακοινώθηκαν τα νέα μέτρα, ανοίγει σταδιακά ο τουρισμός και επικρατεί τουλάχιστον μία μικρή αναστάτωση καθώς από τη μία δεν θα ελέγχονται όσοι θα έρχονται αλλά τα μέτρα στα ξενοδοχεία είναι αρκετά. Πως αξιολογείτε εσείς τα μέχρι τώρα μέτρα ως προς το άνοιγμα του τουρισμού και την αντιμετώπιση της πανδημίας του COVID 19; Ποια είναι τα μηνύματα που λαμβάνετε από τους επιχειρηματίες του κλάδου;

«Η πανδημία αντιμετωπίστηκε μέσω μιας θετικής και αξιέπαινης υγειονομικής προσέγγισης από την πολιτεία και ευελπιστούμε ότι δεν θα υπάρξει δεύτερο κύμα μετάδοσης το φθινόπωρο. Με την αποτελεσματική διαχείριση της υγειονομικής αυτής κρίσης, αλλά και τα έγκαιρα μέτρα στήριξης, κατάφερε η χώρα και ισχυροποίησε τη φήμη της στο εξωτερικό.

Τον ιό θα πρέπει να τον σεβόμαστε αλλά όχι και να τον φοβόμαστε.

Όλοι οι επιχειρηματίες του τουρισμού βρίσκονται μπροστά σε μια πρωτόγνωρη πρόκληση επανεκκίνησης της οικονομίας. Με σοβαρότητα και υπευθυνότητα οι επιχειρηματίες και οι εργαζόμενοι προετοιμάζονται, ενημερώνονται και εκπαιδεύονται στην υλοποίηση της αποτελεσματικής διαχείρισης των υγειονομικών πρωτοκόλλων ώστε να ξεκινήσουν την λειτουργία των τουριστικών επιχειρήσεων που σκοπό έχουν την προστασία των εργαζομένων και των επισκεπτών».

– Σύλλογοι εργαζομένων έχουν ξεκινήσει κινητοποιήσεις διεκδικώντας επιπλέον μέτρα στήριξης καθώς μετά το διάγγελμα του Πρωθυπουργού κάνουν λόγο για ασάφειες και ανάγκη περαιτέρω ενίσχυσης. Ποια είναι η δική σας άποψη επί του θέματος; Τι επιπλέον μέτρα πρέπει να ληφθούν για τους ξενοδοχοϋπαλλήλους;

«Διανύουμε μια πρωτοφανή, για την σύγχρονη εποχή, υγειονομική κρίση η οποία λόγω των αρνητικών αποτελεσμάτων στην παγκόσμια οικονομία και λόγω της τεράστιας απώλειας εσόδων στον τουρισμό της χώρας, θα μετατραπεί σε οικονομική κρίση το φθινόπωρο και εάν η πολιτεία δεν λάβει τα κατάλληλα οικονομικά μέτρα που θα εξασφαλίσουν τα ως προς το ζην των εργαζομένων, τότε πολύ φοβάμαι ότι η κρίση αυτή θα μετατραπεί σε κοινωνική κρίση με απρόβλεπτες συνέπειες.

Σε αυτή την δοκιμασία την οποία περνά η χώρα, η κυβέρνηση θα πρέπει να σταθεί δίπλα στους πολίτες, τους εργαζόμενους και τις επιχειρήσεις. Θα πρέπει λοιπόν να δράσει έγκαιρα με οικονομικά πακέτα στήριξης τα οποία θα παρέχουν ένα ισχυρό δίχτυ κοινωνικής προστασίας ενώ παράλληλα θα πρέπει να στηρίζει και την επιχειρηματικότητα».

– Τι πιστεύετε για τη φετινή τουριστική σεζόν; Θα χαθεί ή υπάρχει η ελπίδα να μειωθούν οι απώλειες;

«Αν και η χώρα μας χειρίστηκε με τον καλύτερο τρόπο την πανδημία, δυστυχώς οι χώρες οι οποίες τροφοδοτούν με τουρισμό την χώρα μας δεν είχαν την ίδια εξέλιξη, με αποτέλεσμα το εκτεταμένο κλείσιμο των συνόρων σε αυτές τις χώρες αλλά και η απαγόρευση πτήσεων σε συνδυασμό με την αρνητική ψυχολογία των Ευρωπαίων πολιτών για ταξίδια, θα έχουν οδυνηρά αποτελέσματα για την φετινή τουριστική σεζόν. Το καλύτερο σενάριο προβλέπει ένα 20 – 30% σε σχέση με το 2019, ένας αριθμός που όπως μπορεί κανείς να αντιληφθεί θα είναι καταστροφικός για τις επιχειρήσεις, τους εργαζομένους και γενικότερα για την οικονομία της χώρας».

– Είστε άνθρωπος του τουρισμού πολλά χρόνια και γνωρίζετε όσο λίγοι το συγκεκριμένο αντικείμενο. Πέρα από την προσωρινή ανωμαλία λόγω της Πανδημίας του Κορωνοϊου, ποιο μοντέλο πιστεύετε ότι πρέπει να ακολουθηθεί στον τουρισμό; Ποιες είναι οι προκλήσεις γενικά και προς ποια κατεύθυνση πρέπει να κινηθούν οι επιχειρηματίες του τουρισμού;

«Ο Ελληνικός τουρισμός προσφέρει ξενοδοχειακά καταλύματα όλων των κατηγοριών με ποιοτικές υπηρεσίες εξυπηρέτησης και αυξημένο το αίσθημα της φιλοξενίας, πολιτισμό και τόπους ιδιαιτέρας φυσικής ομορφιάς. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν έχει και τις αδυναμίες του, όπως την μεγάλη εποχικότητα που περιορίζεται μεταξύ Μαΐου και Οκτωβρίου, την μεγάλη εξάρτηση από τους Tour Operators και τις ξένες αεροπορικές εταιρείες, ενώ περίπου το 55% των διεθνών αφίξεων πραγματοποιείται από 5 μόνο χώρες.

Η μεγαλύτερη πρόκληση θα είναι η εφαρμογή μιας στρατηγικής για δωδεκάμηνο τουρισμό,  με το άνοιγμα νέων αγορών, αλλά και ο εμπλουτισμός και ανάπτυξη εναλλακτικών μορφών τουρισμού, τα οποία θα αντικαταστήσουν το γνωστό «Ήλιος και Θάλασσα», που αποτελεί αναμφίβολα τον κυριότερο λόγο εισροής των ξένων επισκεπτών στη χώρα μας».

– Πολύς λόγος γίνεται τελευταία για την ανάγκη αλλαγής του παραγωγικού μοντέλου της χώρας όπου κάποιοι πιστεύουν πως πέρα από τον τουρισμό θα πρέπει να αναπτυχθούν περαιτέρω ο αγροτικός τομέας αλλά και η βιοτεχνία-βιομηχανία. Τι πιστεύετε εσείς;

«Η συνεργασία του πρωτογενή τομέα και της μεταποίησης γεωργικών προϊόντων με τον τριτογενή τομέα, δηλαδή και με τον τουρισμό, είναι μονόδρομος για την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας. Με τη δημιουργία κατάλληλων δομών και δράσεων, όπως το Forum προώθησης Κρητικών προϊόντων που οργανώνει τα τελευταία 9 χρόνια το Επιμελητήριο Ηρακλείου σε συνεργασία με τον Παγκρήτιο Σύλλογο Διευθυντών Ξενοδοχείων, εξασφαλίζονται συνθήκες άμεσης διάθεσης της παραγωγής αλλά ταυτόχρονα γίνεται και διαφήμιση των προϊόντων της ελληνικής γης και αναγνωρισιμότητας σε όλες τις χώρες του κόσμου των οποίων οι πολίτες επισκέπτονται την Ελλάδα.  Τα σήματα του ΞΕΕ «Ελληνικό Πρωινό», της Περιφέρειας Κρήτης «Κρητική Κουζίνα», αλλά και το “We Do Local”, κινούνται στην σωστή κατεύθυνση προώθησης των τοπικών προϊόντων της χώρας μας, και ταυτόχρονα προσδίδουν στον τουρισμό ένα ιδιαίτερο χαρακτήρα και εμπορικό όνομα, που τον διαφοροποιούν από το μέχρι σήμερα μαζικό μοντέλο που οδηγεί σε κορεσμό και απώλειες για την τουριστική αγορά».    

– Όντας διευθυντής σε μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες θα ήθελα κλείνοντας αυτή τη συνέντευξη να αναφερθούμε στην εκπαίδευση και ανάπτυξη του προσωπικού. Πιστεύετε ότι υστερεί κάπου η τουριστική εκπαίδευση και αν ναι τι πρέπει να γίνει για να καλυφθεί το κενό;

«H σύγχρονη εποχή απαιτεί υψηλό επίπεδο επαγγελματισμού και προϋποθέτει διαρκής εκπαίδευση, ώστε να είμαστε ανταγωνιστικοί. Η συνεργασία με πανεπιστημιακές και ερευνητικές ομάδες για την εκπόνηση μελετών με στόχο το σχεδιασμό καινοτόμων προτάσεων, θα συμβάλλει ουσιαστικά στη βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών στα ελληνικά ξενοδοχεία».

Διαβάστε επίσης

spot_img

Web TV